Mini-byxa

Dessa sydde jag för lite sen, men har inte blivit av att jag lagt upp dem. Lill-skruttis hade inte så många byxor i storlek 50, som är den storlek han drar just nu. Tänkte att jag skulle testa det mönster jag hade och sy ett par. Nu är 56 minsta storlek på detta mönstret. Gjorde en chansning och klippte utan sömsmån och hoppades på att det skulle bli en storlek mindre. Tror det fungerade någorlunda. Lite långa, men annars passade dom ganska bra.

Nu har Lillis inte behövt använda varken dessa byxor eller några andra byxor, då det varit extrem värme sen han föddes. Men nu har jag testat mönstret och tyget var en restbit som ändå bara låg här. Går inte åt så mycket till de små. Tog inte många minuter att tillverka dom heller.

Lite skrynkliga är dom, men Lillis sa att det gjorde ingenting. 

Lämna en kommentar